Rawicki Uniwersytet Trzeciego Wieku
RAWICKI UNIWERSYTET TRZECIEGO WIEKU
Rawicki Uniwersytet Trzeciego Wieku - kopiuj

DZIAŁANIA RUTW w marcu 2024 r.

1. WYJAZD KLUBU TURYSTYKI NA TARGI POZNAŃSKIE

Po przerwie międzysemestralnej, w ramach działań klubu turystyki RUTW, 9 marca br. został zorganizowany wyjazd na Poznańskie Targi Książki. Uczestnicy mieli okazję kupić wiele nowości wydawniczych w promocyjnych cenach, uzyskać autografy od popularnych autorów, wziąć udział w prelekcjach i spotkaniach autorskich z pisarzami oraz dziennikarzami. Odwiedzili stoiska kilkudziesięciu wydawnictw, ponadto odbywające się w tym samym terminie na terenie MTP Targi Edukacyjne oraz Festiwal Roślin – Wiosna 2024.

Kolejny wyjazd klubu jest planowany w kwietniu do Puszczykowa i na szlaki Wielkopolskiego Parku Narodowego.

2. UNIWERSYTECKI DZIEŃ KOBIET

Do tradycji RUTW należy organizacja spotkań integracyjnych z okazji Dnia Kobiet. Słuchaczki relacjonują tegoroczne spotkanie: „13 marca 2024 spotkaliśmy się w Restauracji „Brewicz”, by uczcić Dzień Kobiet. Tym razem rzeczywiście byłyśmy tylko w kobiecym gronie. Świętowałyśmy przy pięknie udekorowanym tulipanami stole, smacznych i elegancko podanych daniach, rozmowach, czytaniu fragmentów poezji i zdań o kobietach oraz wspólnych zabawach. Spotkanie rozpoczęła nasz koleżanka Monika wierszem opisującym kobiecość okiem mężczyzny. Niesamowitych emocji i wzruszeń dostarczyła nam prezentacja pt. „Gdzie jesteś dziewczyno z tamtych lat”. Na tle pięknej piosenki z repertuaru Stanisławy Celińskiej pod takim tytułem obejrzałyśmy nasze zdjęcia z pierwszego dowodu osobistego. Zaplanowano konkurs na odgadnięcie kto jest kim, niestety - a właśnie pięknie - bo wszystkie od razu rozpoznawałyśmy się. Niezaplanowanym, oddolnym życzeniem było zrobienie sobie fotografii „ja i ja jakiś czas temu”.

Nie samymi wspomnieniami mijał nam czas. Grałyśmy w kalambury, grę, którą bardzo lubimy. Zagadki można było przedstawiać ruchowo lub rysunkowo. Pomysłowość opisujących wywoływała salwy śmiechu. Kolejną zgadywanką były rebusy, takie z przymrużeniem oka. Rozbawione i zrelaksowane pożegnałyśmy się, obiecując sobie kolejne takie spotkania.”

3. WYKŁAD PLENARNY

W pierwszy dzień wiosny odbył się marcowy wykład plenarny. Prelekcję na temat „Kobieta sztuką, czy sztuka kobietą” wygłosiła mgr Helena Szczypko, absolwentka malarstwa na ASP we Wrocławiu. Bohaterkami wykładu były popularne artystki XX wieku: Olga Boznańska, Frida Kahlo, Tamara Łempicka. Prelegentka omówiła ich życie, twórczość, osiągnięcia artystyczne. Czy otrzymaliśmy odpowiedź na postawioną w tytule tezę? – Niech każdy sam odpowie…

4. JARMARK WIELKANOCNY 2024

24 marca, w Niedzielę Palmową, odbył się tegoroczny Rawicki Jarmark Wielkanocny. Na rynku wokół ratusza na gości czekało ponad 40 wystawców z rękodziełem i produktami regionalnymi. Swoje wyroby już tradycyjnie zaprezentowały przedstawicielki klubu rękodzieła RUTW, które promują nasze stowarzyszenie podczas każdej tego typu imprezy.

Na plenerowej scenie wystąpił zespół folklorystyczny „Dębioki”, chór „Arion”, rawickie mażoretki. W Muzeum Ziemi Rawickiej można było obejrzeć pokonkursową wystawę palm wielkanocnych, a także wziąć udział w warsztatach tworzenia tradycyjnego rękodzieła i ozdób świątecznych.